
Projektorienteret forløb - Tilvalg i Marketing, Branding og Kommunikation
Fagnummer
Fagtitel
Undervisningssprog
ECTS-point
Ansvarligt studienævn
Godkendelsesdato
Fagansvarlig
Navn | Institut | |
---|---|---|
Mette Lund Kristensen | mlk@sam.sdu.dk | International Business & Entrepreneurship (IBE) |
Udbudssteder
Niveau
Udbudsterminer
Varighed
Formål og sigte
Formålet med et projektorienteret forløb er, at den studerende får viden om, hvorledes der i en erhvervsmæssig sammenhæng konkret arbejdes med de teorier, metoder og modeller, som den studerende opnår kvalifikationer i på tilvalgsuddannelsen i Marketing, Branding og Kommunikation. Formålet er ligeledes, at den studerende opnår erfaringer med de krav, der stilles til såvel faglige som sociale og etiske kompetencer i det praktiske arbejde i en organisation.
Sigtet er, at den studerende opnår færdigheder i at anvende de teorier, metoder og modeller, som indgår i kernefagene på tilvalget i Marketing, Branding og Kommunikation og får en bedre forståelse af disse teorier, metoder og modeller gennem refleksion over deres anvendelighed til løsning af de problemstillinger, der arbejdes med i det projektorienterede forløb.
Indhold
Det faglige indhold defineres af den praktiske problemstilling, der arbejdes med under forløbet. Herudover er refleksion over muligheder og begrænsninger i anvendelse af studiets teorier, metoder og modeller i praksis en vigtig del af faget.
Opholdet kan finde sted i en privat/offentlig virksomhed, en forening eller en branche. Forslag til konkrete arbejdsopgaver/problemstillinger udarbejdes af den studerende i samarbejde med praktikstedet.
Vejleder tildeles af det relevante institut. For, at dette kan se, skal den studerende udfylde en emnevalgsblanket inden den fastsatte deadline. Blanket og information om deadlines findes på uddannelsens hjemmeside.
Arbejdsopgaverne skal endeligt godkendes af via en digital kontrakt inden deadline (eksamensbetingelse). Se også under Undervisningsform.
Målbeskrivelse
Målbeskrivelse - viden
- Redegøre for løsning af arbejdsopgaverne, herunder teoretiske og metodiske overvejelser i forbindelse med samme.
Målbeskrivelse - færdigheder
- Strukturere og afgrænse problemstillingen på en måde, så den beskriver en eller flere klart afgrænsede opgaver, der skal løses og i den forbindelse redegøre for såvel teoretiske som praktiske overvejelser vedr. valget af de arbejdsopgaver, der behandles i rapporten.
- Udvælge og anvende relevante teorier, metoder og modeller præsenteret på tilvalget til løsning af problemstillingen.
Målbeskrivelse - kompetencer
- Præsentere praktikstedet og baggrunden for den valgte problemstilling på en kortfattet og klar måde, så en udenforstående opnår den viden, der er nødvendig om konteksten.
- Foretage en klar konklusion på problemløsningsprocessen og herunder reflektere over sammenfald og/eller afvigelser mellem teori og praksis og udfordringer i anvendelse af teorierne/modellerne til løsning af den eller de praktiske problemstillinger samt begrænsninger i løsningens validitet og generaliserbarhed.
Litteratur
Herudover bør der inddrages supplerende litteratur i det omfang, den konkrete problemstilling kræver det.
Undervisningsform
Tidsforbruget til forløbet svarer til ca. 1 arbejdsdag om ugen i 14 uger i et semester samt tid til udarbejdelse og færdiggørelse af rapporten. Den studerende aftaler selv fordelingen af timerne med opdragsgiveren. Den studerende afholder, forud for forløbet, et indledende møde med den fagansvarlige, hvor den studerende redegør for de forventede arbejdsopgaver og deres relevans i forhold til tilvalget i Marketing, Branding og Kommunikation. Arbejdet kan bestå af løsning af én stor opgave, eller løsning af flere mindre opgaver. Den studerende må ikke modtage løn for udførelsen af disse arbejdsopgaver. Der kan modtages tilskud til dokumenterede udgifter under det projektorienterede forløb. Det er tilladt at have et job i samme virksomhed sideløbende med det projektorienterede forløb.
Efter mødet med den fagansvarlige udfylder den studerende en digital vejlederkontrakt, som herefter godkendes af den fagansvarlige. For at dette kan ske, skal den studerende udfylde en digital blanket inden den fastsatte deadline. Blanket og information om deadlines findes på uddannelsens hjemmeside.
Vejlederkontrakten skal indeholde en problemformulering for arbejdet samt en beskrivelse af den aftalte fordeling af arbejdstiden i virksomheden, information om kontaktperson i virksomheden samt kontaktinformation på denne. Når vejlederkontrakten er udfyldt, går den automatisk videre til relevante personer til godkendelse og registrering.
Der ydes begrænset vejledning til støtte for den studerendes udarbejdelse af afrapportering af opholdet. Til dette formål tildeles den studerende en vejleder.
Rapporten skal udarbejdes individuelt.
Arbejdsbelastning
Eksamensbestemmelser
Eksamensbetingelse - Vejlederkontrakt
Navn
Tidsmæssig placering
(Se også information under Undervisningsform).
Begrundet afvigelse i forhold til tidsfristen kan afgøres af den uddannelsesansvarlige.
Hvis vejlederkontrakten ikke er indsendt til denne dato, kan den studerende ikke deltage i prøven, og et eksamensforsøg er brugt.
Udprøvninger
Eksamensbetingelse - Vejlederkontrakt
Navn
Prøveform
Censur
Bedømmelse
Identifikation
Sprog
ECTS-point
Uddybende information
EKA
Eksamen - Projektrapport
Navn
Tidsmæssig placering
Udprøvninger
Eksamen
Navn
Prøveform
Censur
Bedømmelse
Identifikation
Sprog
Varighed
Omfang
Hjælpemidler
Indlevering af besvarelse
ECTS-point
Uddybende information
Rapporten skal indeholde de elementer, der fremgår af læringsmålene. Vægtningen af de forskellige elementer i rapporten afhænger af de aftalte arbejdsopgaver. Rapporten skal desuden opfylde de krav, der fremgår af "Formalia til skriftlige opgavebesvarelser på erhvervsøkonomiske uddannelser”.
Supplerende information vedr. omprøve i samme eksamenstermin:
En revideret rapport med vejledning i form af en begrundelse for karakteren i den ordinære prøve.
Forudsætninger
Type | Forudsætningsnavn | Forudsætningsfag |
---|---|---|
Udprøve | B100137112, Eksamensbetingelse - Vejlederkontrakt | B100137101, Projektorienteret forløb - Tilvalg i Marketing, Branding og Kommunikation |
EKA
Ekstern kommentar
Bemærk - Faget er identisk med det tidligere fag 8823821 Projektorienteret forløb - Tilvalg i Marketing, Branding og Kommunikation - 10 ECTS.
Forbrugte prøveforsøg i tidligere identiske fag overføres.
Fag der er identiske med fag, der tidligere er bestået i hh til gældende bestemmelser kan ikke tages om.
Fagudbud
Periode | Udbudstype | Profil | Program | Semester |
---|---|---|---|---|
Efterår 2023 | Valgfag | Marketing, Branding og Kommunikation | Bachelor i erhvervsøkonomi, HA (BSc.merc.) - 2022 | HA | Esbjerg, Sønderborg, Slagelse, Odense, Kolding |