
Seminar - Marketing, Branding og Kommunikation / 10 ECTS
Fagnummer
Fagtitel
Undervisningssprog
ECTS-point
Ansvarligt studienævn
Godkendelsesdato
Fagansvarlig
Navn | Institut | |
---|---|---|
Mette Lund Kristensen | mlk@sam.sdu.dk | International Business & Entrepreneurship (IBE) |
Udbudssteder
Niveau
Udbudsterminer
Varighed
Anbefalede forudsætninger
Formål og sigte
Indhold
Målbeskrivelse
Målbeskrivelse - viden
- beskrive, forklare og analysere vigtige elementer i den udvalgte teori og relatere disse til hinanden samt til at gennemføre en analyse af den konkrete problemstilling,
Målbeskrivelse - færdigheder
- udvælge, argumentere for og strukturere en præcis og relevant teoretisk eller praksisrelateret problemstilling, der ligger inden for et eller flere kernefagene i tilvalget
- selvstændigt identificere og udvælge et teoretisk grundlag, der enten udbygger den viden, der er opnået tidligere på studiet eller anvender denne til løsning af problemstillingen,
- foretage et argumenteret valg af metode(r),
- udarbejde en skriftlig rapport, der i form og indhold fremstår struktureret, balanceret og meningsfuld for læseren.
Målbeskrivelse - kompetencer
- reflektere over implikationer af de teoretiske og metodiske valg,
- foretage en konklusion og en perspektivering på basis af ovenstående.
- opstille relevante handlingsalternativer, hvis problemstillingen er praksisrelateret.
Litteratur
Vælges et teoretisk sigte forventes den studerende at inddrage videnskabelig litteratur udover pensum og øvrige lærebøger.
Undervisningsform
Arbejdsbelastning
Arbejdsbelastning:
For en gennemsnitsstuderende forventes arbejdsindsatsen at fordele sig således:
Selvstændigt struktureret projektarbejde: 260 timer
Vejledning (forberedelse og deltagelse): 10 timer
I alt 270 timer
Eksamensbestemmelser
Eksamensbetingelse - Emnevalgsblanket
Navn
Tidsmæssig placering
Emnevalgsblanket skal være indsendt senest 1. oktober.
Hvis emnevalgsblanketten ikke er indsendt til denne dato, kan den studerende ikke deltage i prøven og et prøveforsøg er brugt.
Det er udelukkende muligt at opfylde forudsætningen for at deltage i prøven i faget forud for den ordinære prøve. Deltagelse i omprøven kræver således, at forudsætningen for at deltage i prøven er opfyldt før den ordinære prøve.
Udprøvninger
Eksamensbetingelse - Emnevalgsblanket
Navn
Prøveform
Censur
Bedømmelse
Identifikation
Sprog
ECTS-point
Uddybende information
EKA
Eksamen - Seminar
Navn
Tidsmæssig placering
Omprøve: Februar. Aflevering senest tirsdag i uge 8 kl. 12.00.
Udprøvninger
Eksamen - Seminar
Navn
Prøveform
Censur
Bedømmelse
Identifikation
Sprog
Varighed
Omfang
Ansvarsfordeling for de enkelte afsnit skal klart fremgå, således, at der kan gives en individuel karakter. Indledning og konklusion må være fælles.
Hjælpemidler
Indlevering af besvarelse
ECTS-point
Uddybende information
Supplerende information vedr. omprøve i samme eksamenstermin:
Ved omprøve på grund af ikke-bestået deltagelse i ordinær eksamen indleveres en revideret rapport uden anden vejledning end en begrundelse for karakteren i den ordinære eksamen.
Forudsætninger
Type | Forudsætningsnavn | Forudsætningsfag |
---|---|---|
Udprøve | B100136112, Eksamensbetingelse - Emnevalgsblanket | B100136101, Seminar - Marketing, Branding og Kommunikation / 10 ECTS |
EKA
Ekstern kommentar
Bemærk - Faget er identisk med det tidligere fag 8210921 Seminar i Marketing, Branding og Kommunikation - 10 ECTS.
Forbrugte prøveforsøg i tidligere identiske fag overføres.
Fag der er identiske med fag, der tidligere er bestået i hh til gældende bestemmelser kan ikke tages om.
Fagudbud
Periode | Udbudstype | Profil | Program | Semester |
---|---|---|---|---|
Efterår 2023 | Valgfag | Marketing, Branding og Kommunikation | Bachelor i erhvervsøkonomi, HA (BSc.merc.) - 2022 | HA | Esbjerg, Sønderborg, Slagelse, Odense, Kolding |