BB534: Bioseminarer
Kommentar
Indgangskrav
Faglige forudsætninger
Studerende, der følger kurset, forventes at:
- Have grundlæggende kendskab til biologi
- Kunne anvende Word og PowerPoint
Formål
Kurset har til formål dels at give den studerende træning i at læse og gengive videnskabelig litteratur, og dels at den studerende lærer noget konkret om et selvvalgt område.
Kurset bygger oven på den viden, der forudsættes erhvervet i kurserne BB525, BB526, BB510,BB530, BB531, BB511, BB509, BMB530, og giver et fagligt grundlag for at læse og gengive videnskabelig litteratur, der anvendes senere i uddannelsen.
I forhold til uddannelsens kompetenceprofil har kurset eksplicit fokus på at:
- Give kompetence til at indgå i fagligt samarbejde og strukturere egen læring
- Give færdigheder i at finde, udvælge og læse videnskabelige artikler, skrive en rapport som et review efter gældende normer for form, indhold og reference samt i at præsentere et emne/forskningsprojekt mundligt med hensyntagen til publikum og til formidling af de vigtigste budskaber
- Give detailviden om et konkret emne inden for et selvvalgt område.
Målbeskrivelse
For at opnå kursets formål er det læringsmålet for kurset, at den studerende demonstrerer evnen til at:
- finde, vælge og læse videnskabelige artikler
- skrive en rapport som et review
- præsentere et emne/forskningsprojekt mundligt
- træning i at bedømme en præsentation, skriftligt og mundligt
- formidle en bedømmelse på en konstruktiv måde
Indhold
De konkrete faglige emner, der behandles i kurset falder inden for et eller flere af de områder, der forskes i på Biologisk Institut.
Litteratur
Eksamensbestemmelser
Forudsætningsprøve a)
Tidsmæssig placering
Udprøvninger
Fremmøde (min. 80%)
EKA
Censur
Bedømmelse
Identifikation
Sprog
Hjælpemidler
ECTS-point
Uddybende information
Eksamensformen ved reeksamen kan være en anden end eksamensformen ved den ordinære eksamen.
Eksamenselement a)
Tidsmæssig placering
Forudsætninger
Type | Forudsætningsnavn | Forudsætningsfag |
---|---|---|
Delprøve | Forudsætningsprøve a) | N100012101, BB534: Bioseminarer |
Udprøvninger
Rapport og mundtlig præsentation
EKA
Censur
Bedømmelse
Identifikation
Sprog
Hjælpemidler
ECTS-point
Uddybende information
Vejledende antal undervisningstimer
Undervisningsform
Aktiviteter i studiefasen:
- diskussionsgrupper, litteratursøgning
- besøg på universitetsbiblioteket
Efter introduktionen optrænes praktisk erfaring i at finde, vælge og læse videnskabelige artikler, skrive en review-rapport og præsentere emnet mundtligt, idet der lægges vægt på at formidle en bedømmelse på en konstruktiv måde. Der skal gives en præsentation pr. student (1 time), hver student skal være opponent på to andre (2 timer), og der er mødepligt (80%) ved alle præsentationer. Hvis der er flere end ca. 20 tilmeldte, oprettes to hold, så timetallet for den enkelte student nogenlunde fastholdes.