
Markedsrelationer
Fagnummer
Fagtitel
Undervisningssprog
ECTS-point
Ansvarligt studienævn
Godkendelsesdato
Fagansvarlig
Navn | Institut | |
---|---|---|
Stephen Mark Rosenbaum | sro@sam.sdu.dk | Institut for Marketing & Management, International Business & Entrepreneurship |
Udbudssteder
Niveau
Udbudsterminer
Varighed
Obligatoriske forudsætninger
Formål og sigte
Indhold
- Interorganisatoriske relationer (Virksomheden i et forsyningskædeperspektiv)
- Forhold der påvirker købsadfærden på det industrielle og det offentlige marked, herunder distributører og leverandører
- Forskellige markedsførings- og indkøbsfilosofier: Relations- og/eller transaktionsbetingende
- Udarbejdelse af beslutningsgrundlag for virksomhedens initiativer over for kunder, distributører, leverandører og alliancepartnere
- Vurdering og udarbejdelse af forslag til udvikling eller afvikling af virksomhedens relationer til kunder, distributører og leverandører
- Vurdering af internationale markedsoperationsformer (selvstændige agenter, alliancer, joint ventures, datterselskaber)
- Sourcing som en del af købsstrategien
Målbeskrivelse - viden
Målbeskrivelse - færdigheder
Målbeskrivelse - kompetencer
Litteratur
- Ross Brennan, Louise Canning & Raymaond McDowell, ”Business-to-Business Marketing, Sage, 2017.
- Svend Hollensen (2016): “Global Marketing”. Pearson 7th edition, 2016.
Forudsætningsbog:
- Per Vagn Freytag (et al): Marketing - en introduktion. Syddansk Universitetsforlag, nyeste udgave.
Undervisningsform
Arbejdsbelastning
Eksamensbestemmelser
Prøve
Navn
Tidsmæssig placering
Ordinær prøve: juni
Omprøve: august
Deltagelse i omprøve kræver deltagelse i den ordinære eksamen i samme eksamenstermin. Det vil sige, at fx udeblivelse fra ordinær eksamen ikke giver adgang til omprøven.
Næste adgang til eksamen vil i givet fald være ved førstkommende ordinære eksamen
Udprøvninger
Prøve
Navn
Prøveform
Censur
Bedømmelse
Identifikation
Sprog
Varighed
Omfang
Hjælpemidler
Udlevering af opgave
Indlevering af besvarelse
ECTS-point
Uddybende information
Gruppesynopsis med individuel mundtlig prøve.
Synopsis: 20 dage til at udarbejde en gruppesynopsis. Dato for udlevering og aflevering fremgår af eksamensplanen.
Gruppestørrelse: 3 – 5 studerende (studiegrupperne).
EKA
Ekstern kommentar
Bemærk - Faget er identisk med det tidligere fag Markedsrelationer, fagnummer 9600302.
Forbrugte prøveforsøg i tidligere identiske fag overføres.
Fag der er identiske med fag, der tidligere er bestået i hh. til gældende bestemmelser kan ikke tages om.
Fagudbud
Periode | Udbudstype | Profil | Program | Semester |
---|---|---|---|---|
Forår 2021 | Obligatorisk | MBA | Master i Business Administration - 2022 | Master of Business Administration (MBA) | Odense | |
Forår 2022 | Obligatorisk | Studieprofil for studerende optaget før 1. september 2022 | Master i Business Administration | Master of Business Administration (MBA) | Odense | |
Forår 2022 | Obligatorisk | MBA | Master i Business Administration - 2022 | Master of Business Administration (MBA) | Odense |
Undervisere
Navn | Institut | By | |
---|---|---|---|
Martin Hannibal | mhk@sam.sdu.dk | Institut for Marketing & Management, International Business & Entrepreneurship | Odense |
Per Vagn Freytag | pvf@sam.sdu.dk | Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse, SDU Design, Business-to-Business Marketing og Supply Chain Management | Odense |
Stephen Mark Rosenbaum | sro@sam.sdu.dk | Institut for Marketing & Management, International Business & Entrepreneurship | Odense |