Forberedelse til bachelorprojekt
Fagets navn
UVA-kode
ECTS-point
Ansvarligt studienævn
Godkendelsesdato
Fagansvarlig
Undervisere
Navn | Institut | By | |
---|---|---|---|
Lau Caspar Thygesen | lct@sdu.dk | Statens Institut for Folkesundhed | |
Pernille Tanggaard Andersen | ptandersen@health.sdu.dk | IST - Sundhedsfremme |
Fagadministrator
Navn | Institut | By | |
---|---|---|---|
Janne Krogh | jkrogh@health.sdu.dk | Sundhedsvidenskab, Fakultetssekretariat | |
Sabine M. Talbot | sta@health.sdu.dk | Sundhedsvidenskab, Fakultetssekretariat |
Udbudssteder
Niveau
Udbudsterminer
Varighed
Formål og overordnet indhold
- Kunne formidle problemstillinger, resultater og synspunkter på faglig og professionel vis, såvel mundtligt som skriftligt
- Indgå selvstændigt i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang
- identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i forskellige læringsmiljøer
Obligatoriske forudsætninger
Sammenhæng mellem læringsmål, undervisnings- og prøveform
Målbeskrivelse - viden
- ikke relevant for dette modul
Målbeskrivelse - færdigheder
- udarbejde en problemformulering
- skrive om metodiske valg
- forklare hvordan man skriver om anvendelse af teori i konkret opgaveløsning
Målbeskrivelse - kompetencer
- foretage diskussion af måleproblemer, problemer med at påvise kausalsammenhænge og forskellige muligheder for analyse
- foretage diskussion af forskellige kvalitative tilgange, og hvordan man arbejder med dem og fremstiller resultater
- diskutere stærke og svage sider ved et valgt undersøgelsesdesign i forhold til at svare på problemformuleringen
Pensum / anbefalet litteratur
- Lotte, Reinecker & Peter Stray Jørgensen (2017): Den gode opgave. Håndbog i opgaveskrivning på videregående uddannelser. Samfundslitteratur
Indhold og forløb
Undervisnings- og arbejdsformer samt feedback
Undervisningen vil være organiseret som forelæsninger samt studenteroplæg, hvor de studerende vil få mulighed for at træne evnen til at analysere og reflektere over udvalgte problemstillinger, samt øve forskellige skriveteknikker.
Ligesom alle andre moduler på SDU er dette modul baseret på ”aktivering af undervisning og aktiv læring”, som udgør de grundlæggende principper for undervisning på Syddansk Universitet: (http://www.sdu.dk/Om_SDU/Institutter_centre/C_Unipaedagogik/Baerende_principper).
Studerende og undervisere deler ansvaret for at gennemføre disse principper gennem hvert program.
Studerende
Sammen med undervisere og medstuderende på SDU er du som studerende en del af et bindende læringssamfund præget af gensidig respekt, åbenhed og engagement. Studerende viser aktiv deltagelse i undervisningen, uafhængig læring og i samarbejde med andre studerende. Studerende yder en fuldtidsindsats og udvikler løbende deres evne til at være selvstændige og tage ansvar for deres egen akademiske udvikling. De er proaktive, ivrig efter at udforske og klar til at lære.
Undervisere
Undervisere på SDU er ansvarlige for at planlægge og gennemføre undervisnings- og læringsaktiviteter, der understøtter de studerendes aktive læring, både indenfor og udenfor undervisningslokalet. Planlægningen af undervisningen afspejler underviserens høje akademiske og faglige niveau og deres klare fokus på læringsmålene for hvert modul og programmet som helhed. Undervisere støtter, guider og udfordrer de studerende i et læringssamfund præget af gensidig respekt, åbenhed og engagement.
Antal undervisningstimer
Skemaoplysninger
Undervisningssprog
Forventet arbejdsmængde for den studerende på dette fag
Eksamensbestemmelser
Eksamen
Navn
Tidsmæssig placering
Udprøvninger
Skriftlig rapport
EKA
Navn
Beskrivelse
Prøveform
Censur
Bedømmelse
Identifikation
Sprog
Omfang
Opgavens omfang er på 5 normalsider ved én studerende. Når 2 studerende skriver sammen, er omfanget på 8 normalsider.
Hjælpemidler
Ikke relevant for denne prøveform.
Indlevering af besvarelse
ECTS-point
Uddybende information
Ekstern kommentar
Udbud
Udbuds periode | Udbudstype | Profil | Uddannelse | Semester |
---|---|---|---|---|
Efterår 2020 | Obligatorisk | Bachelor i folkesundhedsvidenskab - optaget 2018 eller tidligere | Bachelor i Folkesundhedsvidenskab | Odense | 5 |
Efterår 2020 | Obligatorisk | Bachelor i folkesundhedsvidenskab - optaget 2019 | Bachelor i Folkesundhedsvidenskab | Odense | 5 |
Efterår 2020 | Obligatorisk | Bachelor i folkesundhedsvidenskab - optaget 2020 | Bachelor i Folkesundhedsvidenskab | Odense | 5 |