Supply Chain Design & Innovation
Fagnummer
Fagtitel
Undervisningssprog
ECTS-point
Ansvarligt studienævn
Godkendelsesdato
Fagansvarlig
Navn | Institut | |
---|---|---|
Jan Stentoft | stentoft@sam.sdu.dk | Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse |
Udbudssteder
Niveau
Udbudsterminer
Varighed
Obligatoriske forudsætninger
Anbefalede forudsætninger
Formål og sigte
Formålet med faget er at formidle en samlet og helheds orienteret forståelse for fagområdet Supply Chain Design & Innovation. I faget lægges der vægt på at formidle indsigt i og opøve evnen til på en kritisk – konstruktiv måde at kunne forholde sig til og anvende fagområdets centrale modeller, teorier og værktøjer. Der fokuseres især på give indsigt i forskellige design- og redesign muligheder samt muligheder for innovation i globale forsyningskæder med henblik på at den studerende skal kunne foretage et kvalificeret valg af design og redesign og innovationstiltag under hensyntagen til virksomheds specifikke forhold.
Indhold
Målbeskrivelse
Målbeskrivelse - viden
Den studerende kan:
•Gør rede for fagets begreber, modeller, metoder og teorier
•Forstå og beskrive centrale problemstillinger indenfor design og innovation af globale forsyningskæder
Målbeskrivelse - færdigheder
Den studerende kan:
•Anvende fagets modeller, metoder og teorier til at analysere virksomheders supply chain design og behov for redesign og innovation
Målbeskrivelse - kompetencer
Den studerende kan
•Foreslå de rette modeller, teorier og teorier til supply chain design og redesign og innovation ud fra situationsspecifikke forhold med henblik på at forbedre konkurrenceevnen
Litteratur
Stentoft J.S. & Haug, A. (2019), Business Process Optimization, Academica, Aarhus.
Stentoft, J., Mikkelsen, O.S. & Rajkumar, C. (2018), Supply Chain Management, Sources for Competitive Advantages, Hans Reitzels Forlag, København.
Stentoft, J., Rajkumar, C. & Madsen, E.S. (2017), Industry 4.0 in Danish Industry: An empirical investigation of the degree of knowledge, perceived relevance and current practice, Department of Entrepreneurship and Relationship Management, University of Southern Denmark (findes på BB)
Tidd, J. & Bessant, J. (seneste udgave), Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change, Wiley, New York.
Stentoft, J. & Thoms, L. (2014), Konkurrencekraft gennem Supply Chain Innovation: Værktøjer, Industriens Fond, København K. (uploades til Black Board).
Kompendium.
Undervisningsform
Forelæsninger, gruppeøvelser, studenterfremlæggelser, diskussioner i plenum. På dansk, men (gæste) forelæsning på engelsk kan forekomme.
Arbejdsbelastning
For at sætte de studerende i stand til at opfylde læringsmålene for faget tilrettelægges undervisningen således:
Aktivitet Timer
Konfrontationstimer 28
Forberedelse til undervisning og øvelser 100
Eksamen 7
Total 135
Eksamensbestemmelser
Eksamen
Navn
Tidsmæssig placering
Udprøvninger
Eksamen
Navn
Prøveform
Censur
Bedømmelse
Identifikation
Sprog
Varighed
ECTS-point
Uddybende information
Den mundtlige eksamen er uden forberedelse.
Deltagelse i re-eksamen kræver deltagelse i ordinær eksamen i samme eksamenstermin.
EKA
Ekstern kommentar
Pr. foråret 2020 erstatter faget det tidligere fag Supply Chain Design, fagnr. 950001201.
Forbrugte prøveforsøg i tidligere identiske fag overføres.
Fag der er identiske med fag, der tidligere er bestået i hh. til gældende bestemmelser kan ikke tages om.
Fagudbud
Undervisere
Navn | Institut | By | |
---|---|---|---|
Jan Stentoft | stentoft@sam.sdu.dk | Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse | Kolding |
Morten Brinch | mobr@sam.sdu.dk | Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse | Kolding |
Ole Stegmann Mikkelsen | osm@sam.sdu.dk | Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse | Kolding |