
Masterprojekt
Fagnummer
Fagtitel
Undervisningssprog
ECTS-point
Ansvarligt studienævn
Godkendelsesdato
Fagansvarlig
Udbudssteder
Niveau
Udbudsterminer
Varighed
Obligatoriske forudsætninger
Formål og sigte
Formålet med masterprojektet er, at den studerende udvikler sin viden, færdigheder og kompetencer til…
* selvstændigt at indkredse og afgrænse en problemstilling, der har relevans for og relation til ledelsespraksis
* selvstændigt at gennemføre en empirisk og teoretisk undersøgelse af denne problemstilling samt
Indhold
Målbeskrivelse
Målbeskrivelse - viden
Demonstrerer viden om fagets emner, således at de er i stand til at:
Målbeskrivelse - færdigheder
* identificere og konkretisere en ledelsesrelevant problemstilling inden for et emneområde.
Målbeskrivelse - kompetencer
For at opnå fagets formål er det læringsmålet for faget, at de studerende…
* Selvstændigt at anvende teorier, metoder, tilgange og empiriske resultater til belysning af den valgte problemstilling.
* Kritisk at vurdere implikationer og anvendelighed af resultaterne i forhold til ledelsespraksis.
Masterprojektet skal med udgangspunkt heri blandt andet…
* baseres på litteratur med relevans for problemstillingen.
* indeholde en gennemgang af projektets relation til ledelsespraksis.
* have en afsluttende kritisk perspektivering i relation til ledelsespraksis. Heri kan indgå en vurdering af eventuelle løsningsforslag herunder mulighederne for at gennemføre disse.
Det er ikke et krav, at elementerne om ”relation til ledelsespraksis” og ”kritisk perspektivering i forhold til ledelsespraksis” behandles udtømmende i den skriftlige opgave, men de vil så skulle gives en særlig opmærksomhed ved den mundtlige eksamination.
Masterprojektet kan inden for disse rammer udfoldes på mange måder. Det er således muligt også at lave projekter, hvor den studerende spiller en mere aktiv rolle i de undersøgte fænomener (som for eksempel ved aktionslæring) end i traditionelle akademiske analyser.
Litteratur
Undervisningsform
Forårs- eller efterårssemestret, når forudsætningerne er opfyldt.
I tilknytning til den studerendes udarbejdelse af masterprojektet modtager den studerende vejledning. Vejledningen ydes som sparring til den studerende med afsæt i den studerendes egne overvejelser om afhandlingens struktur og udformning og inddragelse af teori, metode og empiri i problemløsningsprocessen. Det forventes, at den studerende selv tager initiativ til vejledningsmøder. Problemstillingen aftales med vejleder. Det nærmere vejledningsforløb aftales også med vejleder.
De studerende afleverer emne til afhandlingen ultimo maj for efterårssemestret og ultimo november for forårssemestret. Vejleder tildeles snarest derefter.
Arbejdsbelastning
Eksamensbestemmelser
Prøve
Navn
Tidsmæssig placering
Udprøvninger
Prøve
Navn
Prøveform
Censur
Bedømmelse
Identifikation
Sprog
Varighed
Omfang
Masterprojektet har et omfang svarende til 50 - 60 sider à 2.400 anslag (inkl. tegn og mellemrum), hvis man skriver alene.
Ved en gruppe på 2 skal det fremgå, at de studerende hver har udarbejdet mindst en tredjedel. Højst en tredjedel kan udarbejdes sammen. Sideantallet øges med 50%. Ved en gruppe på 3 skal det tilsvarende dokumenteres, at de studerende har udarbejdet hver mindst en fjerdedel. Højst en fjerdedel kan udarbejdes sammen. Sideantallet øges tilsvarende med 75%.
Hjælpemidler
Indlevering af besvarelse
Besvarelsen skal afleveres på Blackboard via SDU Assignment.
Der udfyldes samtidig med afleveringen en elektronisk udlånsblanket til lovpligtig arkivering på SDU Bibliotek samt en titelblanket med masterprojektets titel på dansk og engelsk.
ECTS-point
Uddybende information
For opgaver med mere end én forfatter gælder, at besvarelsen skal være udformet, så det fremgår, hvem der er hovedansvarlig for de enkelte dele af opgaven. Det maksimale antal for en gruppe er 3. De studerende eksamineres individuelt. Ved eksamen tages udgangspunkt i hele gruppeopgaven.
Masterprojektet skal forsynes med et resumé på et fremmedsprog - f.eks. engelsk. Hvis masterprojektet er skrevet på et fremmedsprog, bortset fra norsk og svensk, kan resuméet skrives på dansk. Resuméet vægtes ikke i afvejningen af, hvordan det skriftlige masterprojekt og den mundtlige eksamination skal vurderes.
Hvis masterprojektet ikke bestås, skal det bearbejdes, så det på ny kan blive bedømt. Den studerende får som udgangspunkt stillet den samme vejleder til rådighed.
EKA
Ekstern kommentar
Bemærk - Faget er identisk med det tidligere fag Masterprojekt, fagnr. 9228501
Forbrugte prøveforsøg i tidligere identiske fag overføres.
Fag der er identiske med fag, der tidligere er bestået i hh. til gældende bestemmelser kan ikke tages om.