
Spilprogrammering 1
Fagnummer
Fagtitel
ECTS-point
Intern kursuskode
Ansvarligt studienævn
Administrationsenhed
Godkendelsesdato
Fagansvarlige
Navn | Institut | |
---|---|---|
Jacob Nielsen | jani@mmmi.sdu.dk | SDU Game Development and Learning Technology |
Kamilla Juel Sørensen | kjs@tek.sdu.dk | TEK Uddannelseskoordinering og -support |
Undervisere
Navn | Institut | By | |
---|---|---|---|
Marco Scirea | msc@mmmi.sdu.dk | SDU Game Development and Learning Technology, Mærsk Mc-Kinney Mø |
Undervisningssekretær
Navn | Institut | By | |
---|---|---|---|
Anna Schollain | avs@tek.sdu.dk | TEK Uddannelseskoordinering og -support | |
Jeanet Dal | dal@sdu.dk | Studiesekretariatet | Odense |
Lea Sundsgaard Jensen | leje@sdu.dk | Studiesekretariatet | |
Susanne Voss Jørgensen | svj@sdu.dk | Studiesekretariatet |
Udbudssteder
Niveau
Udbudsterminer
Varighed
Overordnet målbeskrivelse
Målbeskrivelse - viden
- kunne forstå begreber i elementær programmering, såsom variable, arrays og beslutningsstrukturerer og objekter.
- kunne forstå specifike spilprogrammeringsmæssige begreber, såsom sprites, rooms, levels, bevægelse og pointgivning.
Målbeskrivelse - færdigheder
- have opnået viden om kontrol- og beslutningsstrukturerer.
- have viden om simple datastrukturer og specifikke spilprogrammeringsmæssige teknikker, såsom styring af point og liv, leveldesign og collision detection.
- have viden om at anvende en professionel editor til spildvikling (Unity).
Målbeskrivelse - kompetencer
- kunne håndtere iterativ udvikling af computerspil.
- kunne oversætte simple problemstillinger til algoritmer.
- kunne bruge funktionerne i game-engine korrekt til at løse forskellige spilrelaterede problemer.
Indhold
URL til Skemaplan
Antal undervisningstimer
Undervisningsform
Følgende undervisningsformer kan forekomme på kurset: Forelæsninger, holdundervisning, gruppearbejde og øvelser.
Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter aktiv læring og aktiverende undervisning. Ved undervisningens start oplyser underviseren de studerende om, hvorledes studieaktiviteterne organiseres.
Underviseren gennemgår ved hjælp af eksempler teorien, hvorefter de studerende under lærerens vejledning løser en række opgaver. Akademisk studieforberedelse indgår i undervisningen.
Arbejdsbelastning: 5 ECTS svarer til 140 arbejdstimer. I starten af undervisningen redegør læreren for en vejledende fordeling af arbejdsbyrden.
Undervisningssprog
Eksamensbestemmelser
Eksamensbestemmelser
Navn
Tidsmæssig placering
Udprøvninger
Eksamen
EKA
Navn
Beskrivelse
- Individuel mundtlig prøve
- Individuel opgave. Opgaven skal være afleveret, og de formelle krav til omfang og afleveringsfrister skal være opfyldt. Disse bestemmes af læreren.
Prøveform
Censur
Bedømmelse
Identifikation
Sprog
ECTS-point
Uddybende eksamensinformation
Eksamensformen ved reeksamen er den samme som ved den ordinære eksamen.
Yderligere information
Obligatorisk del af førsteårsprøven på bacheloruddannelsen i Spiludvikling og læringsteknologi.
TEK: Studerende, der tidligere har aflagt eksamensforsøg i faget T560021101 Web og 3D programmering 1 (10 ECTS), men mangler at bestå, skal deltage i eksamenerne i fagene T560039101 Spilprogrammering 1 (5 ECTS) og faget Webprogrammering 1 (5 ECTS). Brugte eksamensforsøg overføres.