Semester | Fagets navn | Sammenhæng mellem læringsmål, undervisnings- og prøveform | Målbeskrivelse - viden | Målbeskrivelse - færdigheder | Målbeskrivelse - kompetencer | Undervisnings- og arbejdsformer samt feedback | Prøveform |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Avanceret høreapparatteknik | Sammenhæng: | Ved fagets afslutning skal den studerende have viden om:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget: Forelæsninger og øvelser i små grupper. Følgende feedback-former kan forekomme på faget:
Som opfølgning på eksamen er der mulighed for individuel feedback. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Mundtlig prøve |
1 | Avanceret høreapparatteknik | Sammenhæng: | Ved fagets afslutning skal den studerende have viden om:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget: Forelæsninger og øvelser i små grupper. Følgende feedback-former kan forekomme på faget:
Som opfølgning på eksamen er der mulighed for individuel feedback. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Portfolio |
2 | Aktuelle emner i høreapparatforskning | Sammenhæng: | Ved fagets afslutning skal den studerende kunne/have viden om:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget: Forelæsninger, gæsteforedrag, seminarbidrag, skriftlig rapport eller MATLAB-projekt (valgfrit). Følgende feedback-former kan forekomme på faget:
Som opfølgning på den skriftlige rapport eller MATLAB-projektet er der mulighed for individuel feedback. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Portfolio |
2 | Aktuelle emner i høreapparatforskning | Sammenhæng: | Ved fagets afslutning skal den studerende kunne/have viden om:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget: Forelæsninger, gæsteforedrag, seminarbidrag, skriftlig rapport eller MATLAB-projekt (valgfrit). Følgende feedback-former kan forekomme på faget:
Som opfølgning på den skriftlige rapport eller MATLAB-projektet er der mulighed for individuel feedback. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Mundtlig prøve |
2 | Patientkontakt i audiologisk klinik | Sammenhæng: De studerende vil blive undervist i forskningsresultater vedr. audiolog-klientsamtaler såvel som samtaleanalyseværktøjer. De studerende får også mulighed for selv at applicere samtaleteknikker og analyseværktøj. Den frie hjemmeopgave giver den studerende mulighed for selvstændigt at demonstrere forskningsbaseret viden om audiolog-klient-samtaler samt at analysere audiolog-klientsamtaler på et videregående niveau. | Ved fagets afslutning skal den studerende:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget: Forelæsninger, holdundervisning, gruppearbejde, oplæg, dialog og øvelser. Gennemsnitligt 2 ugentlige timer i 2. semester. Følgende feedback-former kan forekomme på faget: Undervisningen indeholder feedback til øvelsesbesvarelser og til eksamensopgaven. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Hjemmeopgave |
2 | Videregående Akustik | Sammenhæng: For at bibringe den studerendes kendskab til videregående akustik, har undervisningen et stort fokus på løsning af opgaver. Eksamen afspejler undervisningen, hvorfor denne er opgavebaseret | Ved fagets afslutning skal den studerende have viden om:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget: Forelæsninger, opgaveregning, eksaminatorier, selvstændige studier. Følgende feedback-former kan forekomme på faget: Pensum samt alle opgaver og øvelser gennemgås på holdet, hvor de studerende har mulighed for at stille spørgsmål. Spørgsmål - hvad enten de vedrører pensum, opgaver eller øvelser - vil blive besvaret på holdet. I tilfælde af at spørgsmål leder til ekstra materiale vil det blive lagt på Itslearning som supplerende læsning til de særligt interesserede. Spørgsmål som modtages per mail besvares per mail. Hvis svarene vil kunne have interesse for hele holdet, vil de blive formidlet enten ved den følgende undervisningsgang eller via Itslearning. Som opfølgning på eksamen er der mulighed for individuel feedback. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Mundtlig prøve med forberedelse |
2 | Videregående Akustik | Sammenhæng: For at bibringe den studerendes kendskab til videregående akustik, har undervisningen et stort fokus på løsning af opgaver. Eksamen afspejler undervisningen, hvorfor denne er opgavebaseret | Ved fagets afslutning skal den studerende have viden om:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget: Forelæsninger, opgaveregning, eksaminatorier, selvstændige studier. Følgende feedback-former kan forekomme på faget: Pensum samt alle opgaver og øvelser gennemgås på holdet, hvor de studerende har mulighed for at stille spørgsmål. Spørgsmål - hvad enten de vedrører pensum, opgaver eller øvelser - vil blive besvaret på holdet. I tilfælde af at spørgsmål leder til ekstra materiale vil det blive lagt på Itslearning som supplerende læsning til de særligt interesserede. Spørgsmål som modtages per mail besvares per mail. Hvis svarene vil kunne have interesse for hele holdet, vil de blive formidlet enten ved den følgende undervisningsgang eller via Itslearning. Som opfølgning på eksamen er der mulighed for individuel feedback. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Skriftlig stedprøve |
2 | Psykoakustik | Sammenhæng: Eksamen giver mulighed for at diskutere dette i dybden. Dette bliver understøttet af diskussionerne i klassen og de praktiske øvelser | Ved fagets afslutning skal den studerende:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget: Forelæsninger, eksaminatorier, gruppearbejde, øvelser, selvstændige studier. Følgende feedback-former kan forekomme på faget: De studerende vil få feedback som en del af diskussionen i timerne. Timerne er tilrettelagt så den studerende afprøver sin viden i timerne og med det samme kan få feedback på sine erfaringer. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Mundtlig prøve |
2 | Profylaktisk audiologi | Sammenhæng: Prøven tester opnåelse af teoretiske færdigheder | Ved fagets afslutning, skal den studerende kende til:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget: Forelæsninger, gruppearbejde, selvstændig udførelse af laboratorieøvelser, selvstændige studier. Gennemsnitligt 2 ugentlige timer i 2. semester. Følgende feedback-former kan forekomme på faget: kommer i en form af dialog mellem de studerende og underviser under forelæsningerne. Derudover vil der være Kahoot i form af testøvelser og regneopgaver i lydmålinger i løbet af semestret som efterfølgende gennemgås i forelæsningerne. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Skriftlig stedprøve |
2 | Cochlear Implant | Sammenhæng: Prøven tester opnåelse af teoretiske færdigheder | Ved fagets afslutning skal den studerende havde kendskab til:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Den studerende skal:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget: Forelæsninger, eksaminatorier, gruppearbejde, laboratorieøvelser, selvstændige studier. Følgende feedback-former kan forekomme på faget: feedback kommer form I en dialog med de studerende og underviser, feedback i forbindelse med artikellæsning kommer til udtryk i en dialog. Som opfølgning på eksamen er der mulighed for individuel feedback. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Skriftlig stedprøve |
3 | Klinisk audiologisk praktik | Sammenhæng: De studerende skal vise hvad de kan i praksis og overføre deres kompetencer fra teori til virkelighed. De skal vise om de desuden kan formidle det de har lært. | Den studerende vælger et eller flere af følgende fagområder, audiologiske målemetoder, psykoakustik, pædagogisk audiologi, høreapparatteknik og behandling eller medicinsk audiologi. Ved modulets afslutning skal den studerende inden for det/de valgte fagområde(r) kunne:
| Den studerende vælger et eller flere af følgende fagområder audiologiske målemetoder, psykoakustik, pædagogisk audiologi, høreapparatteknik og behandling eller medicinsk audiologi. Ved modulets afslutning skal den studerende kunne:
| Den studerende vælger et eller flere af følgende fagområder, audiologiske målemetoder, psykoakustik, pædagogisk audiologi, høreapparatteknik og behandling eller medicinsk audiologi. Ved modulets afslutning skal den studerende inden for det/de valgte fagområde(r) kunne:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget: Selvstændige studier. Selvstændigt og under supervision udførelse af undersøgelser, samtale og behandling. I begrænset omfang observation. Følgende feedback-former kan forekomme på faget: Få feedback fra kolleger på praktikstedet, i den daglige praksis og ved udfyldelse af logbog. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Logbog |
3 | Projektorienteret forløb - KA | Sammenhæng: Målet opnås i form af en skriftlig rapport. | Ved fagets afslutning skal den studerende::
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Undervisnings- og arbejdsformer er afhængig af det valgte projektorienterede forløb. Følgende feedback-former kan forekomme på faget:
Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Deltagelse |
3 | Tinnitus og Hyperakusis: udredning, graduering og undervisning | Sammenhæng: De beskrevne mål for viden, færdigheder og kompetencer understøttes af de specifikke undervisnings- og arbejdsformer. Samtidig er undervisnings- og arbejdsformer tilrettelagt i overensstemmelse med prøveformen, der vurderes at udgøre den mest hensigtsmæssige ramme for udprøvning af den studerendes opnåelse af fagets mål. | Ved fagets afslutning skal den studerende have:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Undervisningen i faget aktiverer den studerende i følgende undervisningsrum/studierum:
Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Hjemmeopgave |
3 | Tinnitus og Hyperakusis: udredning, graduering og undervisning | Sammenhæng: De beskrevne mål for viden, færdigheder og kompetencer understøttes af de specifikke undervisnings- og arbejdsformer. Samtidig er undervisnings- og arbejdsformer tilrettelagt i overensstemmelse med prøveformen, der vurderes at udgøre den mest hensigtsmæssige ramme for udprøvning af den studerendes opnåelse af fagets mål. | Ved fagets afslutning skal den studerende have:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Undervisningen i faget aktiverer den studerende i følgende undervisningsrum/studierum:
Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Deltagelse |
3 | Projektledelse | I den skriftlige opgave demonstrerer den studerende anvendelse af modulets teori og metoder ift. en relevant opgivet problemstilling. | Ved fagets afslutning skal den studerende kunne/have viden om: Den studerende kan, baseret på pensum, forklare og diskutere:
| Ved fagets afslutning skal den studerende kunne: Den studerende kan vælge og anvende relevante teorier, metoder, modeller og værktøjer på en case for at:
| Ved fagets afslutning skal den studerende kunne:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget:
Følgende feedback-former kan forekomme på faget:
Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Mundtlig prøve |
3 | Projektledelse | I den skriftlige opgave demonstrerer den studerende anvendelse af modulets teori og metoder ift. en relevant opgivet problemstilling. | Ved fagets afslutning skal den studerende kunne/have viden om: Den studerende kan, baseret på pensum, forklare og diskutere:
| Ved fagets afslutning skal den studerende kunne: Den studerende kan vælge og anvende relevante teorier, metoder, modeller og værktøjer på en case for at:
| Ved fagets afslutning skal den studerende kunne:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget:
Følgende feedback-former kan forekomme på faget:
Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Hjemmeopgave |
3 | Klinisk audiologi i Zimbabwe | Det mundtlige oplæg i klinikken i Zimbabwe, giver de studerende mulighed for at reflektere over deres faglighed og formidle eventuel ny faglig viden for fagfæller. Logbogen giver overblik over de faglige og generelle kompetencer der er opnået under opholdet. | Ved fagets afslutning skal den studerende kunne/have viden om:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. De studerende arbejder sammen med erfarne klinikere og vil modtage oplæring i praktiske færdigheder i målemetoder og patient interaktion. De studerende vil både observere testning udført af erfarne klinikere og vil få mulighed for at gennemføre selvstændige målinger under opsyn. Følgende feedback-former kan forekomme på faget: Løbende mundtlig feedback fra erfarne klinikere og logbog afslutningsvist. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Portfolio |
3 | Projektorienteret forløb - KA | Sammenhæng: Målet opnås i form af en skriftlig rapport. | Ved fagets afslutning skal den studerende::
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Undervisnings- og arbejdsformer er afhængig af det valgte projektorienterede forløb. Følgende feedback-former kan forekomme på faget:
Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Obligatorisk opgave |
3 | Projektorienteret forløb - KA | Sammenhæng: Målet opnås i form af en skriftlig rapport. | Ved fagets afslutning skal den studerende::
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Undervisnings- og arbejdsformer er afhængig af det valgte projektorienterede forløb. Følgende feedback-former kan forekomme på faget:
Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Hjemmeopgave |
3 | Klinisk audiologisk praktik | Sammenhæng: De studerende skal vise hvad de kan i praksis og overføre deres kompetencer fra teori til virkelighed. De skal vise om de desuden kan formidle det de har lært. | Den studerende vælger et eller flere af følgende fagområder, audiologiske målemetoder, psykoakustik, pædagogisk audiologi, høreapparatteknik og behandling eller medicinsk audiologi. Ved modulets afslutning skal den studerende inden for det/de valgte fagområde(r) kunne:
| Den studerende vælger et eller flere af følgende fagområder audiologiske målemetoder, psykoakustik, pædagogisk audiologi, høreapparatteknik og behandling eller medicinsk audiologi. Ved modulets afslutning skal den studerende kunne:
| Den studerende vælger et eller flere af følgende fagområder, audiologiske målemetoder, psykoakustik, pædagogisk audiologi, høreapparatteknik og behandling eller medicinsk audiologi. Ved modulets afslutning skal den studerende inden for det/de valgte fagområde(r) kunne:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget: Selvstændige studier. Selvstændigt og under supervision udførelse af undersøgelser, samtale og behandling. I begrænset omfang observation. Følgende feedback-former kan forekomme på faget: Få feedback fra kolleger på praktikstedet, i den daglige praksis og ved udfyldelse af logbog. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Hjemmeopgave |
3 | Klinisk audiologi i Zimbabwe | Det mundtlige oplæg i klinikken i Zimbabwe, giver de studerende mulighed for at reflektere over deres faglighed og formidle eventuel ny faglig viden for fagfæller. Logbogen giver overblik over de faglige og generelle kompetencer der er opnået under opholdet. | Ved fagets afslutning skal den studerende kunne/have viden om:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. De studerende arbejder sammen med erfarne klinikere og vil modtage oplæring i praktiske færdigheder i målemetoder og patient interaktion. De studerende vil både observere testning udført af erfarne klinikere og vil få mulighed for at gennemføre selvstændige målinger under opsyn. Følgende feedback-former kan forekomme på faget: Løbende mundtlig feedback fra erfarne klinikere og logbog afslutningsvist. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Projektrapport |
3 | Evaluering af audiologiske metoder | Sammenhæng: Fremlæggelserne i løbet af semestret skal gøre den studerende i stand til at forholde sig kritisk og diskutere de videnskabelige artikler. Den afsluttende opgave giver den studerende mulighed for at samle sine erfaringer og give en mere omfattende argumentation end det normalt er muligt at gøre i løbet af en enkelt undervisningstime | Ved fagets afslutning skal den studerende have viden om:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget: Selvstændige studier. Forelæsning. Gruppearbejde. Øvelser. Hver undervisningsgang vil være en kombination af diskussion af artikler og gennemgang af praktiske metoder. Nogle af de demonstrationer vil være baseret i Matlab. Følgende feedback-former kan forekomme på faget: De studerende vil få mundtligt feedback på deres præsentationer i timerne og på de øvelser der bliver lavet i timerne. Derudover vil de få kort skriftligt feedback på deres afsluttende opgaver. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Portfolio |
3 | DS812: Introduktion til Basale Biostatistiske Begreber og Regression | For at opnå kursets formål er det læringsmålet for kurset, at den studerende demonstrerer evne til at:
| Skemalagte undervisningstimer: Antal undervisningstimer i alt: 24 Heraf: Fællestimer i klasselokale/auditorium: 24
Består af 6 forelæsninger af 2 timer, hvor der indføres centrale begreber og der vil være mulighed for diskussion. Der er ligeledes 6 holdtimer af 2 timer, hvor problemstillinger gennemgået i forelæsningerne identificeres og løses med reelle data. Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i både forelæsninger og holdtimer. Ved afslutning af kurset skrives en individuel rapport som indebærer analyse af et eller to små datasæt hvor man selv udfører analysen og besvarer op til 30 spørgsmål.
Andre planlagte undervisningsaktiviteter: Hvis den studerende ikke når at færdiggøre alle øvelser planlagt til en holdtime, så forventes det, at man gør det færdigt mellem fællestimerne. Selvstudie af kursets hovedelementer anbefales. | Projektrapport | |||
3 | Klinisk audiologisk praktik | Sammenhæng: De studerende skal vise hvad de kan i praksis og overføre deres kompetencer fra teori til virkelighed. De skal vise om de desuden kan formidle det de har lært. | Den studerende vælger et eller flere af følgende fagområder, audiologiske målemetoder, psykoakustik, pædagogisk audiologi, høreapparatteknik og behandling eller medicinsk audiologi. Ved modulets afslutning skal den studerende inden for det/de valgte fagområde(r) kunne:
| Den studerende vælger et eller flere af følgende fagområder audiologiske målemetoder, psykoakustik, pædagogisk audiologi, høreapparatteknik og behandling eller medicinsk audiologi. Ved modulets afslutning skal den studerende kunne:
| Den studerende vælger et eller flere af følgende fagområder, audiologiske målemetoder, psykoakustik, pædagogisk audiologi, høreapparatteknik og behandling eller medicinsk audiologi. Ved modulets afslutning skal den studerende inden for det/de valgte fagområde(r) kunne:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget: Selvstændige studier. Selvstændigt og under supervision udførelse af undersøgelser, samtale og behandling. I begrænset omfang observation. Følgende feedback-former kan forekomme på faget: Få feedback fra kolleger på praktikstedet, i den daglige praksis og ved udfyldelse af logbog. Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Tilstedeværelse |
3 | Tinnitus og Hyperakusis: udredning, graduering og undervisning | Sammenhæng: De beskrevne mål for viden, færdigheder og kompetencer understøttes af de specifikke undervisnings- og arbejdsformer. Samtidig er undervisnings- og arbejdsformer tilrettelagt i overensstemmelse med prøveformen, der vurderes at udgøre den mest hensigtsmæssige ramme for udprøvning af den studerendes opnåelse af fagets mål. | Ved fagets afslutning skal den studerende have:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Undervisningen i faget aktiverer den studerende i følgende undervisningsrum/studierum:
Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Hjemmeopgave |
3, 4 | Kandidatspeciale | Sammenhæng: Den studerende er selv ansvarlig for emnevalg og arbejdsform i løbet af projektet støttet af en vejleder. Bedømmelsen bliver baseret på kvaliteten af den endelige rapport. | Ved fagets afslutning skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Ved fagets afslutning, skal den studerende kunne:
| Undervisningen tilrettelægges på en sådan måde, at den understøtter SDUs bærende principper for aktiv læring og aktiverende undervisning og SUNDs udmøntning heraf i form af FAIR principperne. Følgende undervisnings- og arbejdsformer kan forekomme på faget: selvstændigt studier, artikellæsning, møder med vejleder, aktiv deltagelse i gruppevejledning der indebærer arbejde med peer feed-back Den studerende arbejder selvstændigt under vejledning, og kompetencerne udprøves i det endelige speciale. Følgende feedback-former kan forekomme på faget:
Aktiviteterne på faget retter sig primært mod at opnå læringsmålene samt forberede den studerende på eksamensformen. De specifikke undervisnings- og arbejdsformer samt feedback-former fremgår af fagets undervisningsforløb på itslearning. | Kandidatspeciale |